Lernberger & Stafsing, Fiber Mousse

 
"Mousse med fibrersom skapar volym och textur utan att kännas klibbig. Gör så att håret känns fylligare och tjockare med en naturlig glans. Innehåller värmeskydd, färgbevarande och UV-skydd. Applicera en mängd stor som en valnöt i fuktigt hår från roten till toppen. Föna håret till önskad frisyr"
 
Detta är utan tvekan ett av de bästa moussen som jag testat! Håret känns faktiskt tjockare vilket är något jag behövder då jag har tunt glashår. Den ger bra stadga och volym som håller "helt okejbra" i mitt hår som annars ligger helt slickat längs huvudet efter ett par timmar.
Jag brukar lägga mest vid rötterna och ca fem centemeter ut och dra ut det som finns kvar i resten av håret. Det blir inte hårt efter föningen som en del mousse kan bli och beroende på hur mycket man tar får håret en mer eller mindre textur. Jag har inte upplevt att min hårfärg sitter bättre när jag använder den här produkten men det är inte heller något jag tycker är en viktig egenskap hos ett mousse. Det är dock väldigt uppskattat att den innehåller värmeskydd, det är väldigt smidigt om man lägger moussen i hela håret, att slippa ett separat värmeskydd. 
 
Fördelar: Produkten håller det mesta den lovar så som att håret känns tjockare, den känns inte klibbig, ger volym samt textur. Prodokten har också en väldigt behaglig doft och är dryg då man inte behöver mycket.
 
Nackdelar: Den måste skakas rätt mycket och vill man få ut mer än storleken av en valnöt är det som kommer rinnigt. Man måste alltså ta den rekomenderade mängden och skaka igen. 

Betyg: 4,5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback