Forest

Idag kände jag för att göra en cut crease, vilket betyder att man har en skugga på själva ögonlocket och en annan, ofta mörkare skugga från globlinjen som suddas uppåt mot brynet. Det ska vara en skarp linje och skuggan på locket och skuggan i globlinjen ska alltså inte suddas ihop. 
Jag började med att lägga en ljus bronzig krämskugga från globlinjen och upp, sedan en svart skugga ovanpå och tillsist la jag med lätt hand en grön skugga med en fluffig ögonskuggsborste. Sedan tog jag tops och gjorde linjen i globlinjen skarp, la på samma krämskugga som innan och la en gräddvit skugga ovanpå och målade en eyeliner. Under ögat la jag igen krämskuggan, en mörk turkos, lite svart längst ut och fylde i vattenlinjen med en svart kajal. 
Självklart kan man göra en cut crease med vilka färger man vill man jag tycker det är snyggast med en ljus, nästan vit skugga på locket och en riktigt mörk skugga i globen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

åh du har gjort ögonbrynen röda! :'')

DATUM: 2013-08-26 TID: 02:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback