Essie Muchi, Muchi

Detta rosa jelly-lacket från Essie är min absoluta favorit när det kommer till rosa nagellack! Jag totalälskar färgen och bär det allt för sällan (antagligen för att jag vill ha färger som syns på naglarna och vill byta färg varannan dag). Denna rosa färgen är dock otroltigt söt och mjuk, det är en sådan färg man alltid kan ha. Det finns tyvärr ett par nackdelar med detta lacket och det är att det är ganska rinningt och torkar rätt så långsamt. Personligen hade jag velat att detta var ett creme-lack istället för jelly (ett jellylack är alltid lite "genomskinligt" och ofta svårt att få helt täckande) då jag inte är ett så stort fan av jellys. När jag använder just detta lacket brukar jag lägga ett tunnt lager vitt nagellack först och sedan två till tre lager muchi, muchi, så har jag även gjort denna gången och här har jag tagit tre lager av det rosa samt ett lager topplack.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback