Smashbox Photo Finish Foundation Primer

Under de senaste veckorna har jag testat Smashbox "orginalprimer" och nu är det dags att dela mina åsiker om den med er!
Till att börja med måste jag berätta att det är vikrigt att skaka den innan, ganska hårt och länge, den "delars sig" gärna när den är helt oanvänd. Skakar man inte den kommer det första som kommer ut ha en mycket vattnigare konsistens men det är bara precis i början den är sådan.

Jag har ganska oljig hy och har problem med att sminket gärna lägger sig i veck, mitt ansikte blev bock inte oljigt lika snabbt eller lika mycket som innan och veckade sig inte lika mycket som det gjort med andra primers. Jag är inte helt nöjd men det är den bästa jag testat hittills. 

Porerna blir mindre synliga och hyn känns riktigt len. Foundation och puder glider på jämnt och snyggt. Den känns dock väldigt "silikonig" men störs man inte av det är detta en väldigt bra primer och värd sitt pris.

Betyg: en svag fyra av fem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback