Påsksminkning

Här kommer en sminkning inspirerad av påskens alla härliga färger! Gult, rött, brunt och svart är de färgerna jag använt här och blandat gult och rött på ögonlocket för att få det orange. Tyvärr glömde jag bort att ta närbilder men jag hoppas att ni ser ögonsminket bra ändå.
 
Tips:När man blandar skuggor som jag gjort här blir det lättare att få en fin övergång om man först lägger den ljusa skuggan (i detta fallet den gula) lite längre in på ögonlocket och den mörka (röd) lite över den ljusa. Sedan lätt sudda ihop och bättra på med ljust och sedan mörkt och sudda ihop det mer när man lägger mer skugga. På så vis får man en riktigt mjuk och fin övergång.
 
Jag har använt:

Bas:
IsaDora UnderCover Face Primer
Make Up Store liquid fuondation ivory
Make Up Store Eazy Cover chai
Make Up Store Dual Foundation helsinki
Make Up Store MS smog-shade
Make up Store MS white-highlight
Lars Wallin Blush Kiera
The Body Shop Shimmer Waves 01 Bronze 
Bryn
Make up Store kakaw
Ögon
Make Up Store Eye Primer  clear
Lars Wallin Eyeliner scarlett - använd som ögonskugga
Make Up Store Blush east - använd som ögonskugga
Make Up Store MS white, lemon & smog
Make Up Store Cake Eyeliner black
Make up Store Eyepencil black
Make Up Store Eyepencil matt vanilla
Yves Saint Laurent MasVolume Effet Faux Cils Babydoll
Läppar
Make up Store Lip pencil Cherie
The Body Shop Lip Gloss cocos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback