And I will try to fix you..

Här kommer min första fx sminkning med riktigt latex. Innan har jag använt ögonfranslim från Duo för att få fast alla möjliga saker i ansiktet och kan nu lugnt säga att det var en riktigt bra investering att skaffa flytande latex! Det jag köpt var en lite större flaska än de som finns på tex butterix som kostade ca 75kr. Passade också på att köpa ett litet färghjul med blått, gult, grönt, rött, svart och vitt i fetsmink. Nu vet jag inte hur jag klarat mig utan detta! Båda var av märket kryolan och rekommenderas starkt nu till halloween. 
 
 Jag ville att såret skulle se gammalt ut och infekterat så jag använde ganska grådassiga lila, gröna och röda färger och skapade såret med bomull och latex. Sydde med nål och tråd genom "latexhuden" och limmade fast tråden runt munnen. Ville att det skulle se ut som ett dåligt försök att sy ihop ett Chelsea Smile. 

Kommentarer
Postat av: Madeleine Jonsson

jäklar vad coolt, grymt gjort!

Svar: Tack!
Sandra Florin

DATUM: 2013-12-01 TID: 18:19:12
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

Duktig du är :D

DATUM: 2013-12-12 TID: 15:10:31
URL: http://www.brownsugar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback