FOTD: Here You Are

Dagens sminkning är en enkel vardagssminkning där jag använt en hel del av mina födelsedagspresenter! Ni hittar en kort beskrivning på vad jag använt under bilderna.
Ljus skugga över hela ögonlocket (alla skuggor är från Naked 2) (Booty Call), matt brun skugga i globlinjen och längst ut i yttre "v"et (Tease), en blandning av samma taupe-skugga och svart i ögats yttre V (Blackout, Tease). Kall guldfärgad skugga över hela locket (Half Baked). Kajal längs hela övre fransraden och längst ut längs undre ( The Body Shop Carbon Black Eye Definer ) Ljämna till linjen med en snedställd pensel med en mörkbrun skugga med skimmer i (Busted) och gör en vinge. Samma sak längs undre fransraden och samma guldfärgade skugga från där kajalen under ögat slutar (Half Baked). Avsluta med mascara ( Sephora Full Action Mascara Black)
 
 
Jag har använt:

Bas:
IsaDora UnderCover Face Primer
Urban Decay Primer Potion original
Make Up Store liquid foundation ivory
Make Up Store Compact Powder translucent
Make Up Store Eazy Cover chai
Too Faced Sweethearts Perfect Flush Blush candy glow
Make Up Store smog - shade (ytterst lite shade9
Bryn
Make up Store kakaw
Ögon
Urban Decay Primer Potion original
Urban Decay Naked 2 Booty Call, Half Baked, Tease, Busted & Blackout
The Body Shop Carbon Black Eye Definer
Sephora Full Action Mascara Black

Läppar
Sephora Glossy Lip Pencil #01 glossy pink
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback